Saturday, January 14, 2012

Aku dah KURUS ker???

BIsmillahirahmanirrahim....

Alhamdulillah..ad masa ak nak menulis blog harinie...hehehe...sekarangkan ngah cuti sem..comfirm2 la ad masanyer weh..cuma malas jer..tapi dont worry..x pernah nak miss my WORKOUT!!!Alhamdulillah..skrg dah tolong kawan2 laen yang nak kurus jugak..wah..seronok2..sebab ad kawan yang nak join KURUS macam kite!!!

ok...dengan ini aku nak mengistiharkan bahawa aku telah HIT itu angka 6!!!yay..ALHAMDULILLAH...sngt2 seronok..thats mean usaha ak berhasil..x penat2 usaha akukan WORKOUT berhabis2san..tapi naseb baek ad HERBALIFE..energy ak LUAR BIASA!!! MASAYAALLAH!!!

ok..journey ak dari brt 96kg NOW dah 68kg!!! bolehla..x ad la hebat mnekan..huhuhu..x pe2 yang penting ak dah usaha..skrg ngah berusaha nak hit smpai 60kg dulu!!!INSYAALLAH..ak akn memerah segala usaha n tenaga untuk berusaha dengan penuh dedikasi untuk mencapai impian aku tu...

size pinggang ak dari 38 now dah 28..ALHAMDULILLAH!!!

banyak sebab aku nak kurus...salah satunya...bila gemuk nie risiko penyakit banyak sangat..sedar la semua...nowdays, 2 dari 5 orang dewasa OBES!!!
(punya banyak sangat RISIKO pnykit jadi OBES!!!)

korang x kesian ke kat badan korang..terpaksa menampung berat2 yang x sepatutnya badan korang tampung..1lagi bile kite OBES nie...susah nak beribadat pada ALLAH...mcm contohnya..sakit lutut,x bole nak duduk antara dua sujud tu masa tahiyat akhir dgn betol...korang2 ALLAH bg pinjam jer bdan kita nie...so,tolong la..jaga la badan tu elok2 mcm mne ALLAH bg kt kita tu...nie x alasan x bole blah..yang selalu ak dgr " Bersyukur la dengan ap yang ALLAH bg" "nak wat macam mana dah ak memang GUMUK dari kecik,FAMILY ak semua gemuk"....adesss..korang2 x ad sebab semua tu..yang penting usaha okey...semua orang boleh,x ad pon yang x boleh kat dunia nie..kecuali kalu kite dah usaha..tp ALLAH x izinkan...nak wat mcm mnekn..tapi JANGAN SESEKALI PUTUS ASA..tu jer..


Sekarang ak fokus pada healthy lifestyle...bukannyer DIET..sikit2 cakap diet..korang tau ke ap DIET tu??diet tu maksudnyer makan makanan yang SEIMBANG..seimbang maksudnye cukup semua yang badan kite perlukan dalam 1 hidangan makanan tu..nie x..bile DIET mesti nak tahan lapar..x makan nasi...makan buah jer..ikat perut la...SERIUS la..dulu aku pon mcm tu..memang berat turun..tapi aku rasa PENAT sangat..sebab bila kite exercise,tapi kita x bg bdn kite benda yang badan kite perlukan memang x BEST..sian badan kite..huhuhu..naseb baek ak jumpa HERBALIFE....SYUKUR alhamdulillah..thank you k.nani sebab kenalkan sy dgn HERBALIFE..
X lupa jgk pada abg shah..sebab kalu abg x tegur aku GUMUK..x ad kesedaran la aku nie ha..heheheok..sekarang ngah berusaha giler sebab ak nak capaikan impian aku tahun nie jugak..RUGIla dah tangguh lama2..X BEST..bila dah KURUS siket nie ALHAMDULILLAH nak cari baju pon senang...TIPU la klu yang GUMUK2 tu cakap "AKU HAPPY NGAN BADAN MACAM NIE"...jgn nak tipu la...korang mesti akn rasa IRI HATI n JELES ngan orang yang ad figure body yang cantek tu..pasal ak pernah jadi OBES n GUMUK!!! aku tau la...hahaha
so..mari2 semua..jom la berubah kepada kehidupan yang lebih baik...SETIAP KEJAYAAN PERLUKAN PENGORBANAN...

so..anyone yang tau pasal HERBALIFE@ap2 jer tentang healthy lifestyle boleh contact ayus 0134167056/0129823257 or bole pm inbox fb ayus :)






No comments:

Post a Comment