Saturday, October 15, 2011

Kenapa HERBALIFE erk?

Bismillahirrahmanirrahim....

Alhamdulillah...dah nak dekat seminggu aku amalkan cara hidup yang sihat+exercise yang Baek punyer untuk buang spare2 tayar kat badan den nie ha..hehehe..Insyaallah,akan praktikkan sepanjang hidup ak...bercerita tentang entry ak kali nie...kenapa aku still consume herbalife untuk ak turunkan berat badan aku nie ha...walaupun kita sedia maklum macam2 produk kuruskan badan nie...baek dari segi pil2,minuman dan sapu...macam2 dah ad kat malaysia nie...

Seriously,ak x berani la nak try produk2 slimming nie sume...nak2 yang pil tu...takot kot...nanti buah pinggang ak ngan hati aku rosak pulak...nanti dah hilang anugerah yang allah bagi pinjam kat kita nie...bkn lame pon..sementara jer..jadi kena la kita jaga baek2...

ak ambk HERBALIFE sebab herbalife bukan ubat kurus yer...saya ulangi...bukan UBAT KURUS...sebab tu saya still ambk sampai sekarang...sebab tu orng2 yang kurus pon still ambk lagi...yang PREGNANT pon ambk herbalife...dah terbukti herbalife nie bkn ubat...tapi makanan...makanan yang rendah kalori...sebab tu kite bole trun berat badan...bila kita ambk kalori yang kurang dari kalori yang badan kita perlukan...memang sah2 boleh turun berat badan...dalam herbalife...aku diajar cara ambk makanan yang betul...dan sekarang ak memang kira la jumlah kalori yang ak ambil...*siap buat diari diet lagi tu...

yang kurus nak jadi gumuk
yang pregnant ambk untuk nutrisi masa pregnant
yang gemuk nak jadi kurus

lagi satu bila korang praktikkan pengiraan jumlah kalori dalam pemakanan korang...comfirm2 la...korang boleh makan makanan yang korang suka...tapi dalam kuantiti yang betul...x payah nak tahan2 lapar ke ap...ada la kawan aku...boleh cakap macam nie...

"still ambik herbalife lagi ke??kita dah x ambk dah la...sebab lambat la kite turun berat...kita dah guna produk laen...lagi cepat turun..."

nie 1 lagi orang yang aku jumpa...hallo kakak...kalu awak x jaga makan...n ak tengok ko pkai makan jer makanan yang coach dah larang...jangan la nak wat wajah yang menjengkelkan kat aku bila aku cakap aku still makan Herbalife.Serius weh, rasa nak bagi penyepak jer kat muka kau tu...sangat menyakitkan hati bila ko pandang ak macam tu...Excuse me,saya ambik herbalife sebab bile exercise...saya rasa BEST sangat...serius x penat..tapi makin best sebab peluh turun banyak giler...

senang citer la...kalu ko ambk la produk slimming yang mcm2 mana pon...tapi kalu ko still x praktikkan cara permakanan yang betul...comfirm2 la berat korang akan kembali ke berat asal bile korang dah stop ambk produk slimming tu...x payah nak berlagak la...lagi satu x best la kurus pkai produk jer tanpa exercise...fitness x ad la...saya x mau macam tu...

aku ambk herbalife bukan ap...untuk fitness aku...aku memang obses giler dengan aktviti2 outdoor nie...macam rock climbing,hiking & yang laen2 tu...bukan badan macam sekarang nie x boleh nak buat...tapi x sedap lakn...nak la badan nie jadi fit+stamina yang mantap...sebab tu ak ngah berusaha sekeras2nya untuk turunkan berat ngan lemak...tiap2 hari aku akan spends 30min-1jam sehari buat exercise macam biggest loser tu...kalu korang pernah tengok biggest loser tu..tau la macam ne peritnyer wat exercise tu.





No comments:

Post a Comment